“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Cuma, Mart 07, 2008

Neye Karşıyım?

Her yıl bir ölüyü anar gibi kutlanan ve artık bir yüzkarasüna dönen bahis konusu günü bir kadın olarak reddediyorum.

-Çocuk ve bebek ölümlerinin önünün alınmadığı
-Çocukların sağlıklı beslenemediği
-Hergün bebeklerin savaş tamtamlarıyla öldürüldüğü
-Kadınların ırzına geçildiği
-Kadın olarak kimliklerine sahip çıkamamalari adına, eğitimden yoksun bırakıldıkları
-Doğum esnasında yaşanan ölüm ve hastalıkların bitmediği
-Kadınların şiddete maruz kaldığı ve kadının bunu desteklediği
-Eğitimli kadınların kocalarından şiddet görmelerine rağmen, toplum adına kendini
savunmadığı
-İnsanların sağlıklı beslenemediği
-Sağlık, eğitim ve sosyal yaşamın bir insan icin "olmazsa olmaz" kriterine dönüşmediği
-Bir kadının diğerini anlamamakta direndiği
-vs vs vs
Günler varoldukça, yılda bir kez kadın günü kutlanmasını, kadın hakkını bir mevta olarak
gören bir zihniyetin her yıl ölüye saygı kisvesi ile birilerinin gözünü boyadığı bir günü kutlamak bana hakaret olduğundan, böyle bir kutlamayı reddediyorum


Birsen Şahin

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11