“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Salı, Mart 04, 2008

“Ay”amayan “…dın”lara

Artık midem bulanıyor benim adıma hakkımı korumaya kalkanlardan ey halkım!

-Benim ülkemde bebek ölümleri hala anahaber konusu olmadığı gibi, hiçbir büyük gazetenin
büyük büyük yazarları da bıkmadan usanmadan konuyu tefe koyma ihtiyacı duymaz

-Benim ülkemde hala onbinlerce endometriosis kadın hastalığından muzdarip genç ve yaşlı
Kadın acı içinde kıvranmasına rağmen, bu hastalığın haberlerde yeri olmaz

-Benim ülkemde belfıtığından muzdarip olup da, aylarca doğru dürüst teşhis konulmadan
Devletin hastanelerinde sürüm sürüm süründürülen hasta, oradan oraya gezerek nihayet
MR çektirebilip de belinde çift fıtık olduğunu öğrenince, hiçbir fizik hekimi tarafından
kontrolden geçirilip, acısı hafiflesin, hasta ayakta kalabilsin diye fizik tedaviye alınmaz ve
hasta mecburiyetten (hekimin muayenehanesi 200 ytl, sözleşmeli hastanede tedavi 70 ytl ve
şikayet neticesi kendisine fizik tedavinin kontrendike olduğu bildirirlir)
sözleşmeli tedavi merkezlerine gider(Belgeleri, şikayetleri ve alınan cevaplar elimde, hasta
benim)

-Benim ülkemde çocuklar kişisel tercihlerine göre ve yeteneklerine göre eğitim alamazlar,
çünkü hala hepsinin yeterince okumaması gerektiği kanaati hakimdir ve Üniversiteler
buna kafa yorma ve çözüm üretme gereği hissetmezler, daha koca koca davalara ayırırlar
zamanlarını

-Benim ülkemde hala, gelecek yıllarda hangi mesleklere ihtiyaç olacağı belirlenerek öğrenim
Kurumu düzenlenmez, onun için de herkes belirli asgari bir öğrenim görür ve ortalıkta bir
sürü işsiz genç dolaşır

-Benim ülkem hala cuntaları yargılayamaz, ölüp de kurtulmalarını bekler

-Benim ülkem hala daha çok doktora öğrencisi nasıl temin ederiz, doçent, profesör nasıl
yetiştiririz diye sorgulamaz

-Benim ülkem hala kocalarından dayak yiyen eğitimli kadınların neden sustuğunu, sineye
çektiğini sorgulamaz

-Benim ülkemin kadınları hala nasıl olur da TBMM’de neden bu kadar az kadın olduğu
konusunda miting düzenlemez

-Benim ülkem her seçim dönemi geçtikten sonra, neden adil bir seçim sistemi
oluşturulamadığı konusunu sümen altı eder

-Benim ülkemde hala hukuki olmayan yapılanmaların meydana çıkmaması için birileri
konuyu ısrarla başka zemine taşımaya çalışır

AMAAAAA, benim ülkemde herkes benim hakkımı türban üzerinden koruyabileceğine inanır. DSP de CHP’nin kuyruğuna takılma kolaycılığına tutunup, partiyi yok etme
gayreti ile canla başla çalışır. Sonra da kocaman kocaman laflar eder ve beni cahil halk
olarak görür(Dikkatinizi çekerim, iyi bir eğitim almış, üç yabancı dili okuyan ve konuşan, dünyanın yarısına ayak basmış bir cahilim ben).

Sol muhalefet yapmayı becerebildiği gün iktidar olacaktır. Ama, bunun için önce,
ay/amayan/ dınlarımın bir ayması gerekir ve halkını değiştiremeyeceğini, halkını anlaması gerektiğini, çözümü de buna göre bulması gerektiğini öğrenmesi, cahilliğinden ve atgözlüğünden kurtulması gerekir.

Ne acı, değil mi?

Birsen Şahin

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11