“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Pazar, Eylül 23, 2007

Bir Lipogram/"A"sız Cümlelerim


Elden ele gezen bir cezve gibiyim bu dipsiz kuyu görüntüsündeki beşer ile dolu, ikiyüzlü, tekdüze, her yönü lime lime edilmiş, her biri kendine ‘el’ yol üzerinde. Kokmuyor ki yönümü belirleyeyim ve ben kendime ‘kendim’ olup, bu toplu cinnetten düşeyim.

Elim kolu düğümlenmiş de yok olmuş bütün devinimim; gözlerim görmüyor, duygu desen kendine küs –ben neredeyim? Kum zerrecikleri gibi dökülmüşüm esintinin esrimesinde her bir yere. Hem iç içe, hem kendine bölünmüş –her bir limesi kendine küs… Ne sen, ne ben, ne o…Hepsi biz!!! olmuş/her biri kendine yok!

Biri diğerine göre ‘ol’ur, gözleri yok; nefeslense ve görse kendi ‘ol’uşumunu diğerine yüklediğini, çözecek de bilinmeyen ve görünmeyeni…Nerede göz???

Ben bileyim! –İstedim mi?

Oturmuyor üzerime biçilen elbise –reddediyorum bu hiçbir yeri beni süslemeyen ve beni ben etmeyen giysiyi. Kimse kimseye yüklemesin düşlerini/kendi olsun benliğim.

Bir kedinin terkisine düğümlendirilmiş iğrenç bir oyun bu süreç –itile sümtüle, nefes nefese bir körebe!..

Söyle şimdi gerçeğim, ‘ben’ neredeyim? İki nefes çizgisinde neyin peşindeyim? ‘Buldum’ diyebilmenin özlemi kör olmuş yüreğimde, küllerim uçuşuyor. Ben bileyim!.. Ben bileyim!..



Birsen Şahin


Etiketler:

2 Comments:

Anonymous Adsız said...

Zor bir yazım türünü denemişşin, tebrik ediyorum arkadaşım. Özelliklede türkçede en fazla kullanılan A harfiyken, duyguları kaleme dökmek bayağı zorlaşıyor.Helal sana diyorum

Eylül 24, 2007 12:31 ÖÖ  
Blogger Birsen Şahin said...

Bu, benim bloğumda link verdiğim ENKOYU adlı dergimizin "dil projesi" adı altında gerçekleşti. Ben şimdiden kendi bloğumda yayınladım :)

Eylül 24, 2007 1:28 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11