“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Cumartesi, Şubat 13, 2010

Bir Genel Kurmay Başkanı...

-Öyle gemilere çıkıp, ağzından çıkanı kulağı duymayan bir biçimde kükremez; çünkü, karşısındaki onun patronudur, halkıdır, işverenidir; hem de düşmana karşı korumak ve kollamakla mükellef olduğu analardır; ona asker doğuran analardır.

-Öyle bilip bilmeden "bu boru" diye sallamaz. Önce konu hakkında kendisi rencide edilmeyecek biçimde bilgi sahibi olur. Kendisini yanıltanlar olduysa da, bunun hesabını vermelerini sağlar.

-Islak imza komedyası yaşatmaz. O kişi eğer halk nezdinde şaibeli durumdaysa, görevinden alır ve yargılanmasını sağlar, korumaz. Koruması gereken bu halktır.

-"O ıslak imza şimdi bize de gelecek" gibi bir cümle kurmaz! "Sizinki" ve "bizimki" gibi farklı kurumlar mı var? Siz başka bir ülkede mi yaşıyorsunuz? Yoksa, sizinki Türkiye Cumhuriyeti de, bizimki "negro" cumhuriyeti mi? Ne demek istiyorsun paşa? Memleketi iki parçaya ayırdın da, haberimiz mi yok?

-Geçmişte ordunun yaptığı darbeleri, cinayetleri, akim kalan darbelerini, ordunun içinde de her kurumda olabildiği gibi çürük elmalar olduğunu bilir ve halkına güven verir, bu kişileri orada ba-rın-dır-ma-ya-ca-ğı-nı söyler ve bunun ardında durur.

-Yargıyı etkileyen genelkurmay başkanları olduğunu bilen bu halkı rahatlarır ve geçenlerde konuşan amirali ikaz eder.

-"Parlamento, referandum yoluyla, demokratik süreçleri işleterek üniter yapıyı değiştirmeye karar verirse "Türk silahlı kuvvetlerinin bunun yanında olmayacağını söylüyorsun. Sen başka bir ülkenin Genelkurmay Başkanı mısın? Ya da genelkurmay başka bir ülke mi? Kimin adına konuştun? Ben vatandaşım. Benim adıma konuşamazsın! Silah zoruyla yaptırdığınız yasalardan mı kuvvet alıyorsun? Bak, adıyla müsemma "silah zoruyla yasa", o da önünde sonunda değişecek ve demokratik bir Anayasa olacak. Benim adıma konuşma paşa! Sana verdiğim görevi yap! Ve, lütfen, onu da iyi yap. Çünkü günden güne "Eyvah, benim ordum nereye savruluyor? Acaba beni düşmana karşı koruyabilecek yeteneğe sahip mi?" diye endişelenmeye başlıyorum.

-"Açıklarım haaa" öcüsüyle bizi korkutmaya kalkışmaz, çünkü korkmuyoruz.

-Taraf gazetesini üstü örtülü olarak tehdit etmez, çünkü doğru olduğunu savunmada; "vay şerefsiz", "alçakları tanıyalım" gibi başlıklar atmadan sadece ellerine geçen bilgi be belgeyi yayınladı, savcı da gereğini yaptı. Biz de böyle habercilik istiyoruz. Genelkurmay halkın geldiği noktayı görür ve başını kuma gömmez.

Bak paşa, Büyükanıt "sözde muhtıra" verdi, ağzının payını ilk seçimlerde aldı. Biz sizin ikide bir dövebileceğinizi zannettiğiniz maymunlar değiliz! Yeter artık! Siz ne derseniz o olmaz, biz ne dersek o olur! Bunu kabul edin ve bize silah elinizde kükremeyin! Sıkıldık artık. Çok fazla yüz göz olundu. Bari susun, sizden beklediğimiz gibi içinizdeki çürükleri ayıklayın ve biz de hakettiğiniz saygıyı gösterelim.

Ha, bunu da askere gözdağı gibi alma; orası bizim evlatlarımızı gerekirse şehit olmaya gönderdiğimiz ocağımız, biz haddini bilmeyen gözdağı veririz, işini yapana değil.


Bu afra tafraların kendini "devlet adamı" gibi görmenden kaynaklanıyor, biliyoruz. Ordumuzun eğitim sisteminde askerin kendini herkesten üstün görmesi gerektiği gibi bir kompleks olduğunu biliyoruz; ama, bunun böyle olması, bizim de bunu onayladığımız anlamına gelmiyor, çünkü biz vermedik size o payeyi, siz kendi kendinize verdiniz.

Poliste şaibeli olanlar kendi kurumu tarafından derhal gözaltına alınıyor, bu da onlara güvenimizi arttırıyor. Bu da sana örnek olsun paşa.

Bir şeyi anlayın artık, biz ana-babalarımız değiliz, geçti o devirler. Beni birileri öldürse ne olur, ben bunu kendim için yapmıyorum ki, bizim gençliğimizi zaten yediniz, çocuklarımızın bizden daha uygar bir ülkede yaşaması için yapıyoruz ve bu uğurda gözümüzü bir an bile kırpmayız. Haberin ola!

Gerçekten bıktık artık ikide bir afralı tafralı konuşmanızdan. "Ağır ol da molla desinler"!

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11