“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Çarşamba, Haziran 13, 2007

Kendime Konuşmalar 11


Naftalin kokusu sardı düşlerimi/acı bir yerlerime dokunur! Var mıydı gizli gizli düşlerim? Yoksa anneme ait bir hayal miydi içine tıkıştırılanlar? Giyilmemiş bornozlar, sarınılmamış havlular, bedenlenmemiş kumaşlar/hangisi ben/ hangisi annem?

Sakladın düşlerini bir kilit altında, hep o hevesle…Bense sana aksi yolda yürüttüm burnumu. Daha yeni yetmelik zamanlarımda ağlardım kendi hayallerini bana malederek kilit altına almana. Bütün gözyaşlarıma inat, sürdürdün eli kolu bağlı düşlerini. Ne çok çekişirdik birbirimize ve ne çok ben çemkirirdim sana, hayallerini bana yüklemene. Ayrı dünyalar! Sen benim üzerimden yapamadıklarını yapma savaşı verirdin, bense sana inat olsun diye bakardım dünyaya. Sen ayda yürürdün, ben dünyada.

Şimdi bakıyorum da, kilit altına aldığın düşlerin de sırt çevirmiş sana. Naftalin kokusu sinmiş küflü hayaller var sandığında.


Sana bütün ayakdiremelerime rağmen, yenilginin getirdiği kabullenişle, ben de ısrarla kilit altına alıyorum düşlerimi torunuma baktıkça…
Birsen Şahin
13 Haziran 2007

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11