“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Çarşamba, Haziran 06, 2007

Polis Dayağı

Basina ve Kamuoyuna

5.6.2007 gunu saat 23:00 sularinda midye sattigim Beyoglu'ndan tarlabasindaki evime donuyordum. Tarlabasi Caddesi uzerindeki Beyoglu Emniyet Mudurlugu onunde gorevli polisler tarafindan 'Nereye gidiyorsun!' diye yuksek sesle azarlanarak durduruldum.

Isten eve gittigimi soyledim. Polis memuru kufrederek 'Buradan gecisin yasak oldugunu bilmiyor musun?' dedi. Ben de 10 yildir burada oturdugumu ve her aksam bu yoldan eve dondugumu soyledim. Polis memuru agiza alinmayacak sekilde kufrederek bana saldirdi, gozumun ustune yumruk atti ve beni yere dusurdu. Sonra diger gorevli memur geldi ve yerde tekme tokat doverek sokaktan gecmeme izin vermediler.

Bu uygulama yeni degil, bir suredir travesti ve transseksuellerin karakolun onunden gecisi yasaklanmisti. Bu tur bir uygulamanin yasal dayanagi varsa bilmek istiyorum.

Ben hayatimi 7-8 yildir seks isciligi yapmadan kazaniyorum. Cesitli kafe ve lokantalarda ascilik yaptim, en son bir aydir Amargi Kadin Kooperatifi' nde yarim gun ve asgari ucretle calisiyorum. Ancak bu beni gecindirmedigi icin bir yildan beri aksamlari sokakta midye satisima devam ediyorum. Ayrica Cumartesi aksamlari kendi yazip oynadigim tek kisilik stand-up gosterisi yapiyorum. Bu yuzden bu yasadisi uygulamanin, seks isciligine degil dogrudan travesti ve transseksuel cinsiyet kimligine yonelik oldugunu dusunuyorum. Bu insan haklari ihlalini bundan sonra kimsenin yasamamasi icin yarin suc duyurusunda bulunacagim.

Bu suregiden insan hakki ihlallerini durdurmak icin, yasadigim olayi butun duyarli kesimlerin ve basin mensuplarinin dikkatine sunuyorum. Esmeray birevokesmeray@ yahoo.com

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11