“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Cumartesi, Mayıs 26, 2007

Başka İhsan İstemem!

Sizin de canınız sıkkın mı bu aralar tıpkı benim gibi? Eminim kafanız da allak bullaktır. Benim de kısa bir süre öncesine kadar öyleydi.

Mitinglere baktım: Bir taraftan sevindim, 1980 darbesinden beri apolitikleştirilmiş, sindirirlerek korkutulmuş insanlar meydanalara çıkıyordu. Ne güzel bir olaydı bu. Halkın haklarını araması, beğenmediği hükümete sesini duyurması ne kadar güzeldir. Özledik bunu.

Ama ben katılmadım o mitinglere. Kendi ilkelerime ihanet edemezdim. Çünkü hep aklımı karıştıran şeyler vardı. Uzun süredir hükümetin engellemediği/engelleyemediği şeyler olup durmaktaydı. En son Nokta dergisinin başına gelenleri izledim. Oturdum alt alta topladım. Ortaya çıkanı beğenmedim. Biz halk olarak yönlendirilmeden böyle bir miting düzenleyebilseydik, ben de katılırdım. Ama orada birilerinin eli vardı ki, bu hiç hoşuma gitmedi.

Ne güzel yutturuldu mitingler bazılarına, halk hareketi, AKP karşıtı, diye.

Şimdi çok çıplak kaldı kral. Öyle sırıtıyor ki!

Uzun bir süredir hazırlanan oyun tezgaha sunulmuş.

Umarım bu seçimler ağzımızı burnumuzu kırmadan gerçekleşir.

Artık biliyorum ki, hazırlanan oyun AKP iktidara gelirse korkusu değil. Hazırlanan oyun çok daha derinlerde yatıyor. Bir taraftan partiler birbirine kenetlendiriliyor, bir taraftan eskimiş siyasetçilerden medet umuluyor. Bir taraftan kendi sınırları içindeki terörü bitiremeyen Türkiye, Kuzey Irak’a sokulmaya çalışılıyor. Bir taraftan halk şeriat öcüsü ile korkutulmaya çalışılıyor, bir taraftan terörden korkutularak birilerinden medet umar hale getiriliyor; oysa, otuz yıldır kökünü kazımakta başarılı olamadığımız terörün kaynağının masaya yatırılması engelleniyor.

Kuzey Irak’a girersek, önümde iki yol görüyorum. Ya, sınırlı ve süreli göstermelik bir operasyon, gözlerimiz boyansın; ya da, ki bundan çok korkarım, benim askerim korkunç bir savaşın içine sürükleniyor, ki bu durumda da karşımızda çok uluslu bir kitle bulabiliriz. Bunun dünyadaki ortalık karıştırıcılar tarafından nasıl oynanacağını, ülkemin nasıl bir kaosun içine sürükleneceğini düşünmek bile istemiyorum. Ben ülkemi bütünlüğü ile ve mozaikleriyle çok seviyorum.

Hele artık bunamışlar akıllarını kendilerine saklasınlar, bugüne kadar gelen ülkeyi onlar yönetmişti, başka ihsan istemiyorum!

Birsen Şahin
26 Mayıs 2007

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11