“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Cumartesi, Kasım 21, 2009

Başbakan'a Sitem

Ben sana oy verdim Başbakan. Senin gül yüzün, fidan boyun için vermedim bu oyu. Sana inandım, sana güvendim; beni savunacağına inandım, ülkemi askeri cumhuriyetten kurtaracağına güvendim. Cumhurbaşkanına senden de fazla güvendim; halkın kendi başını kendisinin temsil etmesine yürekten inandım. Cumhurun başı, cumhurun hislerine tercüman olur, diye düşündüm.

Beni hayal kırıklığına uğratma başbakan! Buna hakkın yok. Çok fazla muktedir olmadığını ben de biliyorum. Ancak, sen bana birşey söyledin ekranlardan: Biz iki gömleğimizi kuşandık da öyle çıktık bu yola.

Ben o iki gömleğin ne olduğunu bilenlerdenim. Ben senin o sözlerine inandım ve inancımı yitirmek istemiyorum Başbakan Erdoğan.


Son ortaya dökülen "Kafes" adlı planın bizim ülkemizde ilk defa yayınlanan, ele alınan plan olduğunu hiç mi hiç zannetmiyor ve kimin tarafından düzenlendiğinden kuşku duymuyorum. Bu kadar ağır ithamlar altında bir Genel Kurmay Başkanı ve tüm ekibi istifa etmeliydi. Ne yazık ki, benim ülkemde ne siyasette, ne bürokraside böyle bir gelenek yok.

O zaman sen benim adıma bu rütbedekileri görevden almalıydın BAŞBAKAN! Beni korumasız bırakmaya hakkın yok; ben seni beni korumasız bırakasın diye oturtmadım Başbakanlık koltuğuna.

Ben orduma güvenimi yitirdim. Bu güven yitiriş benim için birkaç yıl önce başladı. Askerin, benim gibi emekli bir teyzenin sadece soru sorması karşısında silahını doğrultması ve beni azarlamaya cüret edebilmesi, benim kanımı dondurdu. Çünkü o güne dek ben askerimin benim koruyucum olduğunu zannedecek kadar salak yetişmiştim. Benim sormaya çalıştığım soru karşısında bana bunu yapan asker, başkalarına ne yapmazdı?

Bugünkü durumu da değerlendirdiğimde, ki, ben bugünü daha 2007'de gördüm ve askerin o zamanlar ikiye bölündüğünü ve Büyükanıtın baskı altında olduğunu dile getirdim; askerin içinin çıfıt çarşısı gibi kaynamakta olduğunu görüyor ve bundan hiç hoşnut kalmıyorum.

Böyle ortalara dökülen ordunun başının ve yardımcılarının tamamının istifa etmesi gerektiğine inanıyorum. Gördüğüm kadarıyla ya Genel kurmay Başkanı kurumuna hakim değil, ya da balık baştan kokmuş. Bu durumda olan bir ordu, Allah esirgesin, bir savaş durumunda beni nasıl koruyacak?

Ben korkuyorum Başbakan. Korktuğum için de sana sesleniyorum, çünkü hala seni görevlendirdiğişm yerdesin; beni korkularımdan arındır. "Kafes" planını hazırlayanları yargıya taşımayan Genel Kurmay Başkanına sahip çıkacağın yerde, bana sahip çık, çünkü seni oraya ben oturttum. Taraf gazetesinin yaptığı yayınların soruşturmasını yapacağı yerde, benim askerim taraf gazetesi hakkında dava açıyorsa, ben nereden haber alacağım? Bu konuları konuşmayan medya mı benim yolumu aydınlatacak? O medya mı benim sana oy vermemi sağlayacak?

Yapma Başbakan; beni korkutma...


Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11