“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Çarşamba, Kasım 22, 2006

Steteskop Gözünden Sağlıkta e-Devlet








Bir emekli olarak yapılan sağlık düzenlemelerinden memnun olmadığımı söylersem, yasamanın hakkını yemiş olurum. Onun için kimse benden "yapılan düzenlemeler kötü" dememi beklemesin. Öncelikle biz SSK emeklilerinin de artık üvey evlat muamelesinden uzaklaştırılıp, memurların gidebildiği hastahanelere gidebilmemiz, bu konuda sağlıkta günden güne değişim ve yenilenme olacağının belirtisidir ve bir emekli olarak bu yapılanmadan son derece memnunum.

Aksaklıklar yok mu? Olmaz mı? Tabii ki var. Örneğin hali hazırda, bir memur emeklisi iki yılda bir gözlük değiştirme hakkına sahip iken, bendeniz bir SSK emeklisi olarak, gözlüğüm kırılsa da, dört yıldan evvel yeni gözlük alma hakkına sahip değilim. Memur hâlâ öz evlat bu konuda, ben üvey. Daha bunun gibi birkaç can sıkıntısı verecek konu vardır, gözlemledikçe burada belirteceğim.

Ben Bursa Çekirge'de yaşamaktayım. Bizler de Hüdavendigâr Sağlık Ocağı'na bağlıyız. Hastalandığımızda orada tedavimiz yapılır. Eğer orası kifayet etmezse, hastaneye gidebiliriz.
Hüdavendigâr Sağlık Ocağı'nda çalışan personele, doktorundan memuruna kadar, her gittiğimde üzülmüşümdür. Çalıştıkları ortam sağlık şartlarına ne kadar uygundur? Bu konuda hep tereddütlerim olmuştur. Çok şükür ki, birileri daha benim gibi düşünmüş olmalı ki, Hüdavendigâr Sağlık Ocağı bakıma alınmış. Çok memnun oldum. Yapanların hem biz hastalara hem de orada çalışan personele verdiği değeri gösterir bu.

Ancak, başka bir sorunla yüzleştim evvelsi gün. Hüdavendigâr Sağlık Ocağı'nda bizim bütün kayıtlarımız mevcuttur. Geçici olarak burası bakıma alınıp, kapatılınca, biz de Mihraplı Köprüsü yakınında sağlık ocağına yönlendirildik. Gittiğimde sıra almak için kuyruğa girdim. O kuyrukta bir saatten fazla bekledim. Bir sürü insan da benimle birlikte bekledi.

E-Devlet diye bildiğimiz bir sistem yokmuş meğer sağlık alanında. Çünkü her sıraya girenin bütün bilgileri sil baştan memur tarafından kayıt altına alındı. E-Devlet olsaydık eğer, bu bilgilerin benim sicil numaram veya tahsis numaram görüldüğü anda, ekranda belirmesi gerekirdi. Oysa bizler o kuyrukta uzun süreler bekledik.

Umarım birileri bu yazımı okur da, sağlıkta e-Devlette aksayan yerleri, kanayan yaraları görür ve müdahele eder. Zira, sadece ben gibiler yoktu o kuyrukta. Annem ve annem gibi 75-80 yaşlarında insanlar olduğu gibi, küçücük bebeişler de vardı.

Sağlıkta oturmuş bir e-Devlet sisteminde buluşmak üzere ...



0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11