“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Perşembe, Aralık 17, 2009

Ötekileşen Kürtlere Çağrı

Ahmet Türk, duy sesimi!
Ve, senin şahsında bütün kürt kardeşlerim duysun sesimi.

Ben batılıyım; hani şu beyaz türk dediklerinden. İtiraf edeyim, tipik türk zihniyetiyle büyütüldüm. Hani alevilere atılan "mum söndü" iftirasıyla, kürtlere hitaben "en iyi kürt ölü kürttür" bakışı ve düşüncesiyle.

Hiç aklıma gelmedi otuzlu yaşlarıma kadar annemin uzaktan yeğenlerinin kürt olduğu, ailemde bir sürü kürtlerle evlilik olduğu. Öz teyzemin bit kürtle evli olduğu, öz be öz yeğenlerimin kürt kızı oldukları. Çünkü, onlar bile bize benzemişti.

Bugün 51 yaşımdayım. Yıllaaaar oldu, ben bunların iftira olduğunu öğreneli. Eh, mürekkep yalamışız az çok, iyidir okumayla aram ve boşa geçirmedim ömrümü.

Senin benden eksiğin yok; ben ne kadar insansam, sen de o kadar insansın; ben ne kadar kadınsam, sen de o kadar kadınsın; evlat edindiğim iki yeğenim benim için ne denli evlatsa, senin doğurdukların da o kadar evlat.

Ben DTP'nin kapatılmasını onaylamadım; AYM yerine "Babayasa mahkemesi istiyorum" diye defalarca bu blogta yazdım. Hele hele yasaklanan milletvekillerini duyunca, ani yüksek ateşten vücudumda iki tane çok büyük çıban çıktı.

Gördüğün gibi kürt kardeşim, ben de senin kadar şaşkınım, ben de senin kadar üzgünüm. Ne olur benim evlatlarımı öldürme, çünkü yazlık komşumun iki çocuğundan büyük olanı bana benzediği için ona çok düşkünüm ve o bir kürt kızı, ben ona kıyamam. SEN DE BENİM EVLATLARIMA KIYMA.

Meclise dönün milletvekilleri. Biz eşşek gibi sizinle yaşamayı öğreneceğiz. Dönerseniz; sorunlarımızı çözdükçe, ikimiz de özgürce fikirlerimizi söyleyebileceğiz; sorunlarımızı çözdükçe, ikimiz de doktor muayenehanesine uğramadan ameliyat olmak için uğraş vereceğiz; sorunlarımızı çözdükçe, ikimiz de asgari yaşam standardı için birlikte yürüyeceğiz; sorunlarımızı çözdükçe, ikimiz de eğitimde eşitlik için savaşacağız; sorunlarımızı çözdükçe, ikimiz de doğru dürüst okullar için çabalayacağız; sorunlarımızı çözdükçe, çocuklarımızız için daha iyi bir yaşam savaşı vereceğiz.

Ya savaşırsak, birbirimizi öldürürsek, sen benim çocuklarımı vurursan, veya benim çocuklarım seninkileri vurursa, bayram mı edeceğiz?

Haydi kürt milletvekilleri, dönün meclise. Biz sizi orada görmek istiyoruz.

Yazık olmasın bana; yazık olmasın sana. Ağlayamayalım yavrularımıza.

Kürt milletvekilleri, dönün meclise. Size ihtiyacımız var. Biz bu demokratikleşmeyi siz olmadan başaramayız. Bu, birlikte başaracağımız bir iş. Ak Parti bunu tek taraflı yapamaz, yapacağı ancak birilerinin istediği kadar olur. Haydi gel, başaralım artık. Yeter 25 yıl binlerce ölü.

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11