“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Pazar, Şubat 01, 2009

Israel Acting Like Nazis in Gaza


This is Darfur

This is Hiroshima


This is Germany in 1940's.




And this is Gaza in 2000's.






İsrail Gazze'de Naziler Gibi Davranıyor






İnsanın içi burkuluyor. Hangi fotoğrafa baksa, gözleri yaş doluyor ve başını başka yöne çevirmeye çalışıyor. İnsanlar başka cinsleri tarafından öldürülmek adına doğurulmadı. Hayvanlara bile yaşam hakkı kutsallığını öne almış bendeniz, çevre gönüllüsüyüm aynı zamanda. Herhangi bir yere üye olmak zorunda değil insan çevrecilik ve/veya hayvan haklarının kutsallığı adına. Gönülden gelendir bu yol. Benim gibi hiçbir insanın da yukarıda görülen fotoğraflara bakarken içinin sızlamayacağını kimse iddia edemez.






Birkaç yıl önce Bursa Devlet Tiyatrosu'nda Yahudilerin Almanya'da uğradığı soykırımı canlandıran bir oyun izlemiştim. Muhteşem bir oyundu. Çok güzel canlandırılmıştı ve iliklerimize kadar işledi. Oyun antrede başladı ve birkaç saat sonra sahnede bitti. Dışarıya çıktığımızda bizi bir sürpriz bekliyordu. Dışarıda hazırlanan mizansen, o gün Almanya'da yaşananların bir benzerinin bugün Filistin halkına yapılmakta olduğunu gözler önüne seriyordu. Çok üzülmüş ve derinden etkilenmiştim. İnsanlar apar topar çıkmakla meşgulken, ben durup o mizanseni izkemekteydim. Bir ara dayanamayıp bir alkış tufanı kopardım. Çevremdekiler neyi alkışladığımı anlayamamıştı. Oysa, Arafatın'ın başındaki puşinin bir örneğini taşımaktaydı oyuncular. Anlamak zor değildi yani. Beni çok üzen olay, bana sadece birkaç kişinin destek olmasıydı ve benim alkışlamamla oyuncuların gözündeki kadir kıymetti, minnetti. Benim memleketimin insanlarının büyük çoğunluğu anlamamışlardı dışarıdaki benzetmeyi; ya da, anlamak istememişlerdi...






Çok üzülmüştüm.






Bugün daha umutluyum. Bugün o kalabalıklar daha çoğaldı.






Dünyanın hiçbir yerinde, hiçbir canlı varlık(bazen cansız diye isimlendirdiğiniz birçok şey canlıdır aslında) yaşam hakkının kutsal sayılması gerektiğini iddia eden protestolar yapmak zorunda bırakılmasın.






Yaşam hakkı kutsaldır! Hiçbir canlı varlık, birilerinin savaşı uğruna kurban edilmemeli. Savaşlar, savaşan taraflar arsında geçmeli. Geçmişin savaşları belki daha mertti bugünden, savaş meydanlarında geçtiği için. Oysa Hiroşima, Gazze, Treblinka, Darfur, Vietnam..... insanlığın yüzkarasıdır!






OLMASIN! YETER! YETER! YETER!

Etiketler:

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11