“Sular yükselince, balıklar karıncaları yer... Sular çekilince de karıncalar balıkları yer... Kimse bugünkü üstünlüğüne ve gücüne güvenmesin.. Çünkü kimin kimi yiyeceğine "suyun akışı" karar verir... Afrika atasozu

Cuma, Eylül 01, 2006

Cevap Hakkı

24 Şubat 2006 tarihli ve "İntam Binaları Yerle Bir" başlıklı yazıma istinaden, eposta ile cevap hakkını kullanan bir İntamzedenin yazısını buraya ekleme gereği hissettim.Arkadaşı tanımamakla birlikte, öncelikle bütün yüreğimle geçmiş olsun dileklerimi sunarım.İkinci olarak da; her ne kadar insanoğlu mühendislik harikaları yaratma peşinde doğaya karşı savaş açsa da, ben doağaya karşı savaş açarak değil, aksine, doğayla barışık yaşam biçimini tercih ettiğimden, dereyatağına yapılmış olan, diğer taraftan sıcak su havzasında(yolunda) inşa edilmiş olan binaları onaylamıyorum. Eski bataklıklar üzerinde, raylı sistemle yapacağınız binalar depreme direnç gösterecektir. Fakat, mühendis arkadaşımın söylediklerine rağmen, akan bir suyun yatağında ve/veya yolunda yapılan binaları onaylamadığımı yineliyorum.Bir kez daha gerek bu arkadaşıma ve gerekse diğer tüm evlerini kaybeden Bursa'lılara geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum.
Birsen Şahin


Sitenize internette tesadüf eseri rastladım. İntam yazılarınızla ilgili bir kaç şey söylemek istiyorum.Ben 95te oturan bir sakindim, ve orası yapıldığından beride orada oturuyorduk. Öncelikle bir İnşaat Yüksek Mühendisi olarak yapının sağlamlığını kesin olarak söyleyebilirim. Bu apartmanın sünerek yavaş yavaş yıkılmasıda bunu kanıtlıyor. Asıl kaçırdığınız çevredeki kaplıcalar veya başka etkenler değil. Bunlar 95 ve 97yi yıkmamıştır. Hatalı yapılmış denilen istinat duvarıda değildir. Her yapının taşıması gereken bir yük vardır siz o yapıya yol ve apartman taşıtırsanız onun taşıyabileceği mukavemeti azalır ve labil hale gelir yani taşıma gücünü kaybeder.Siz gençken orasının yapıldığını söylüyorsunuz o istinat duvarının üzerinde apartmanlar ve 50cm kalınlığında asfalt yol varmıydı? Yoktu. Maalesef belediyelerin rant çıkarları için izinler verildi zaten bu konular mahkemede.İntamların yıkılışı belediyelerin rant çıkarı yüzünden çökmüştür. İstinat duvarının beton kalitesine kadar tüm labaratuvar sonuçlarıda mevcuttur.İnsanoğlunun doğayla mücedelesi vardır, mühendislikte sulak araziye bina yapılmaz diye birşey yoktur. Kullanmış olduðumuz katsayılar deprem emniyet katsayıları zemin etütleri bunlar içindir. Bataklık zemine ne kadar bina yapıldığını size anlatamam, bunların temelleri özel olmalı eğer uygun yapıldılarsa herhangi bir sorun zaten çıkmaz.
Saygılar
Alp

2 Comments:

Blogger DRNEFES said...

selamlar...blogumda yorum yazmışsınızz..ben de öncelikle cok tesekkür ederim..sizi lisedeki bir arkadasıma benzettim..bahar sahin diye bir akrabanız var mı?size çok benzettim de:)

Eylül 01, 2006 11:15 ÖÖ  
Blogger >>>>MUSTAFA<<<< said...

müzik beni kendime getirdi yaaa ruhumun ince yerlerine bir damla su misali gidiyor...

bloglarınız güzel olmuş ellerinize saglık benim mekanımada beklerim..

Eylül 03, 2006 9:43 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home

Seninle gurur duyuyorum

kalbim seninle

Edith Piaf - La Vie En Rose
by bigproblem11